آیا آخـــرتی هست؟؟

نــا گــفـــته هـا ...

وقتشه که با خدا آشتی کنیم!

به نظرتونآخرت هست؟ (بخش اول)

میخوام توی این بخش این مطلب وجود داشتن آخرت رو به بحث بذارم. این قضیه با دوتا دلیل یا بهتره بگم گفتار  ثابت میشه. اولین برهان و گفتار که توی این بخش یعنی بخش اول میخوام مطرحش کنم.

"دفع ضرر احتمالیه"!!!!

اسم عجیب غریبی داره ولی میخوام خیلی ساده بیانش کنم... خیلی ساده!!

فکر کنیدکه شما از جایی میخواید برید بیرون و میخواید کفش هاتون رو بپوشید. یه دیوونه میاد و به شما میگه: ببین توی کفشت یه عقرب رفته!!!

من ازتون یه سوال میپرسم.آیا شما به حرفش توجه نمی کنید و کفشتون رو  میپوشید؟!یا برای احتیاط و بنابر گفته ی عقل تون کفشتون رو یه نگاه میندازین و پشت و روش می کنید تا ببینید نکنه حالا یه عقرب توش باشه! غیر اینه؟؟! انصافاً غیر اینه؟! خب حالا ببینید 124000 پیامبر از ابتدای خلقت آدم اومدن. درست؟ خب حرفشون اینه که آخرتی وجود داره! به اتفاق همه همین رو میگن و یکم تردید هم توی این نیست. به نظر شما نباید باور کرد که واقعا آخرتی وجود داره؟ چطوری شما حرف یه دیوونه رو که میگه توی کفشتون یه عقربه رو احتمال میدیم که درست باشه ولی حرف 124000 آدم که همشون عاقل و عادل و حکیم بودن رو نمیخوایم باور کنیم؟

این تا اینجا!

حالا این ضرر احتمالی چیه؟

"روزی فردی پیش امام موسی کاظم علیه السلام اومد و گفت: من آخرت رو باور ندارم اگه میشه کمکم کنید. مسلمون هستم ولی آخرت رو یه جورایی نمیتونم باور کنم برام سخته. امام کاظم فرمودند(البته من این نقل رو به زبون ساده نوشتم):« ما یه سری اعما ل رو انجام میدیم که خدا بر ما واجب کرده. و یه سری رو انجام نمیدیم چون که خدا برامون حرام کرده. و چون معتقدیم که آخرتی وجود داره و به خاطر کارامون مواخده می شیم و پاداش میگیریم. اگر جهان آخرتی باشده که ما سود کردیم و سعادتمند واقعا هستیم. حال اگه جهان آخرتی نباشه تنها ضرری که ما کردیم اینه که فقط کمی کارهایی کردیم که بقیه نکردن مثل نماز و روزه و ... ولی شما چی؟ اگر جهان آخرتی باشه شما که هیچ کار خوبی ندارید و همه ی کارهایی رو که خدا نهی کرده انجام دادید چیکار می کنید؟ آیا میتونید برگردید! اونجا بد بخت واقعی شما هستید. و زندگیتون کلاً می شه ضرر ... »"

پیش خودم گفتم که به جای این که خودم توضیح بدم این داستان رو بیارم! چون جواب امامه و دیگه حرفی توش نیست! از اونطرف هم فوق العاده عقلانیه!!!!

این شد گفتار اول: دفع ضرر احتمالی!

گفتار بعدی رو در پست بعدی میارم ان شاالله...

نظرتون رو حتما درباره ی این نوشته بهم بگید!!


نظرات شما عزیزان:

yegane
ساعت1:06---25 آبان 1391
inam webe mn in yki por az enerjie midoni chera ...chon in hame tanha nabudam...vali un yki harfe delame..vali na in k jaye sheytan........
پاسخ:سلام یگانه خانم ببین خب این تنهایی چرا هست؟ علت تنهایی عدم وجود خدا توی زندگیه!!! باید امید داشته باشی باید به خدا فکر کنی!!! باهاش حرف بزنی! توی تنهاییات! وقتی که به قول معروف از آدمها زده میشی بالاخره باید بری توی آغوش خدا! هرچند که این درست نیست که وقتی از همه زده بشی یاد خدا بیفتی! باید خدا رو داشته باشی تا وقتی که دیگرانم تنهات گذاشتن احساس تنهایی نکنی ! باید ببینی که علت این احساس تنهاییت چیه>!>!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در  پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:اثبات آخرت,ناگفته ها,خدا,آخرت,اعتقادات,,ساعت 1:15 قبل از ظهر  توسط علیـــرضا